Leverans och Retur

Allmänt

Genom att göra en beställning och välja ett fraktalternativ godkänner du de kostnader och regler som gäller för det fraktalternativet. Vi skickar endast paket inom Sverige. Vi reserverar oss för slutförsäljning då det ibland kan hända att någon av de varor som du beställt inte finns i lager.

Det är du som kund som står för transportrisken tillbaka till Image Group AB. Vänligen observera att en produkt som visar tecken på användning eller skada kan komma att återbetalas med relevant värdeminskning. Denna värdeminskning kommer bedömas utifrån produktens skick vid retur. Vissa varor har plombering, om plomberingen är bruten accepteras inte returen.

Leveranser

1. Schenker ombud

Beställningar levereras gratis till närmaste Schenker ombud.

Vi skickar beställningar varje måndag och torsdag. Leveranstiden är oftast 2-4 dagar men vi kan inte garantera leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar.

När din beställning har anlänt till Schenkers utlämningsställe skickas en avisering till dig. Avisering sker antingen via SMS om vi har ett korrekt mobilnummer till dig annars skickas en brevavisering hem till dig.

För att hämta ut paket krävs att du kan visa upp giltig legitimation. För uthämtning av annan än mottagare, vänligen kontakta oss för mer information eller se information på DB Schenkers hemsida.

Om du inte hämtar ut din beställning i tid och varan kommer tillbaka till oss i retur, tar Image Group AB ut en avgift på 200 kr. Avgiften dras från summan som vi återbetalar dig.

Om ditt paket och/eller innehållet blivit skadat under transporten, anmäl det genast på platsen. Om paket kommer bort under transporten måste du meddela vår kundtjänst inom skälig tid (2 månader).

2. Hämta i butik

Vi erbjuder dig som kund att hämta din beställning i vår Bottega Veneta butik på Birger Jarlsgatan 10 eller i våra Mulberry butiker i Stockholm eller Malmö.

Leveransalternativet Hämta på Bottega Veneta gäller endast vid köp av produkter från Bottega Veneta.

Leveransalternativet Hämta på Mulberry gäller endast vid köp av produkter från Mulberry

Om du valt detta alternativ kommer du att bli kontaktad via SMS på det mobilnummer du angivit vid beställningen när din vara finns tillgänglig i butiken. Vanligtvis tar detta 0-1 dagar men vi reserveras oss för eventuella förseningar.

Vid hämtning av beställningen krävs legitimation samt orderbekräftelse. Hämtning i butik kan endast göras av personen som beställt varan om inte annat är överenskommet.

Returer

Som kund på Image Group AB har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal. Det betyder att du inom 14 dagar från det att du fått din vara kan skicka tillbaka varan till oss och därmed ångra ditt köp. Vi meddelar dig så fort vi hanterar ditt returärende.

Om du valt leveransalternativet Schenker Ombud använder du den medföljande returfraktsedeln. Vid en retur fyller kunden i returformuläret och använder returfraktsedeln som bifogats i försändelsen. Lämna in din retur hos ombudet angivet på returfraktsedeln och be alltid om en kvittens. Alla returer till Image Group är gratis. Returer accepteras endast om du har fyllt i returformuläret.

Returnera din vara senast 14 dagar efter att du mottagit din beställning. Du kan även returnera din vara kostnadsfritt genom att lämna in beställningen i någon av våra butiker.

Alla returalternativ kräver ifyllt returformulär och komplett emballage samt att eventuell plombering ej är bruten. Vänligen observera att en produkt som visar tecken på användning eller skada kan komma att återbetalas med relevant värdeminskning. Denna värdeminskning kommer bedömas utifrån produktens skick vid retur.

Om du har tappat ditt returformulär eller returfraktsedeln eller har några andra frågor kontakta oss på customerservice@imagegroup.se eller ring oss på 08-611 19 94 (vardagar 9-17) så skickar vi dig nya dokument. Om du har fått en defekt eller fel vara skickad till dig har du rätt till full återbetalning utan returkostnad.

Klagomål eller synpunkter på våra tjänster eller produkter bör meddelas till Image Groups kundservice via e-mail customerservice@imagegroup.se eller på telefon 08 611 19 94 på vardagar mellan 9-17.

Returadress

Image Group AB
Upplandsgatan 17b
113 60 Stockholm
Tel: +46 (0) 8 611 19 94